Ben jij net als ik ook een member van de ‘thuiswerkclub’? Ja? Dan weet je hoe belangrijk het is om thuis een fijne plek te hebben om te werken. Lukt het je niet om zelf je ideale werkkamer in te richten? Zo richt je in 7 stappen je werkkamer in.

Geen tijd om te lezen? Listen up & enjoy!

Je eigen office@home

Of je nu freelancer, student, een DIY-er of whatever bent, eigenlijk is het voor iedereen fijn om thuis een plek te hebben waar je je eigen ‘ding’ kunt doen. Gewoon een plekje in huis met je eigen spulletjes waar je lekker kunt aanrommelen. Als virtual assistant huur ik een werkplek bij #Wormode en deels werk ik thuis. Ik weet dus maar al te goed hoe belangrijk het is om een fijne thuiswerkplek te hebben. Mijn office@home is nog niet helemaal af omdat er nog een paar items op m’n wishlist heb staan zoals wat mooie grote groene planten en met stip op nummer één staat een nieuwe laptop.

Werkkamer inrichten in 7 stappen

Je wilt je werkkamer inrichten maar hebt geen idee  how to do it? Deze tips helpen je op weg naar je eigen ideale office@homes.

  1. Een rustige plek
    Zoek in je huis een plek waar je in alle rust kunt werken en waar je je prettig voelt, of dit nu op zolder of in de keuken is, dat maakt niets uit.

  2. Is er elektriciteit
    Als je een plek gevonden hebt, check dan eerst of er stopcontacten zijn waar je bijvoorbeeld je laptop of een bureaulamp kunt aansluiten. Het zou zonde zijn als je aan het einde van het inrichten van je werkkamer ontdekt dat er helemaal geen elektriciteit is.

  3. ‘Iets’ om aan te werken
    Zoek een tafel waar jij fijn aan kunt werken. Misschien heb je nog ergens een bureau staan, maar ook een eettafel of een stel schragen met een brede plank erop werkt prima.

  4. Take a seat
    Staand werken is heel gezond, toch is het wel fijn om ook iets te hebben waar je comfortabel op kunt zitten. Zelf heb ik net een bureaustoel bij Ikea gekocht. Niet duur, toch super comfortabel. Zo zie je maar, ook voor een leuke prijs kun je een prima bureaustoel ‘scoren’.

  5. Let the light shine
    Vooral in de wintermaanden, als het vroeg donker wordt, is het belangrijk dat je goede verlichting in je werkkamer hebt. Je kunt kiezen voor een bureaulamp en/of spotjes, maar ook een staande- of een hanglamp geeft voldoende licht.

  6. Clean desk policy
    Kort samengevat betekent ‘clean desk policy’: ruim je rommel op. Dus bye bye rondslingerende papieren, memostickers en andere prullaria. Houd je bureau opgeruimd en netjes. Opbergdozen, ordners en andere stationary hiervoor idee. Bij bijvoorbeeld de Hema hebben ze super veel leuke items om je spullen in op te ruimen.

  7. Decoratie
    Dit is mijn favoriete deel: het inrichten van je werkkamer met leuke decoratie. Kies items waar jij een blij gevoel bij krijgt. Zorg er wel voor dat het niet net te gezellig wordt, want: a. het oogt al snel rommelig en b. het leidt je af van je werk. Wil je wat kleur in je werkkamer? Behang of schilder dan een muur in de kleuren groen, roze, geel of blauw. Met deze kleuren creëer je een frisse en het geeft energieke sfeer. Zet ook een paar groene planten neer want planten vergroten je productiviteit. En productiviteit daar worden we allemaal blij van, toch? Ik zeker weten van YES!

Je werkkamer inrichten, hoe doe jij dat?

Heb jij nog handige tips voor het inrichten van een werkkamer? Dan hoor ik graag!

Liefs Lilly

Of je nu aan het werk bent of niet, zorg dat je gedurende de dag voldoende drinkt. Ben jij net als ik ook zo’n tea lover? 8 gezonde weetjes over thee.